Mindíg is fuvaroztak az emberek, de hogy pontosan mit, mennyit és honnan, azt csak elképzelni lehet. Most talán fény derül arra, hogy mit szállítottak a rómaiak Afrikából Európába építési célra, nem is régen, csak épp 1700 éve.
Ma már ott tartunk, hogy akár a világ másik feléről szállítunk el dolgokat, akár építőanyagokat is. Ki gondolta volna, hogy Kínából Európába szállítanak csempét, Indiából díszítő és építőkövet? Persze, biztos nem jó ez így, legcélszerűbb a helyi anyagokat előnyben részesíteni, és csak a legszükségesebbet szállítani. Az ésszerűségnek kell felülkerekednie, mert a gyakorlat azt mutatja, hogy a fuvarozás még mindíg nagyon olcsó, ugyanakkor környezetszennyező. A termékek árának drágításakor jó alibi a fuvarozásra hibvcatkozni. Ha egy kamion százezer euró értékű áruval kersztülvágtat Európán 1300 euróért, akkor még messze vagyunk attól, hogy a gazdasági szükségszerűség vessen véget az értelmetlen fuvarozásnak.